Veel mõnda aega tagasi ei hooldanud ettevõtted oma masinaid ja seadmeid sugugi sellises mahus ja nii järjepidevalt nagu nüüd. Ühelt poolt on seadmed läinud keerukamaks ja kallimaks ning neile pööratakse rohkem tähelepanu. Teisalt võib ühe seadme rike põhjustada tõrkeid kogu ettevõtte töös ning hooldusest ja remondist palju kallim on tööseisak, mille ajal seisab ka tootmine.
Hoolduste haldamiseks on mitmeid vahendeid, alustades kaustikust seadme kõrval või Exceli tabelist. Tänapäevastel ettevõtetel on siiski kasutuses spetsiaalne tarkvara – CMMS ehk Computerised Maintenance Management System.
Sageli peetakse tarkvarasid endiselt väga keeruliseks ja kalliks lahenduseks, ent tegelikkuses on asi vastupidi ja selle ehe näide on Eestis loodud hoolduste haldustarkvara Alldevice. Ainuüksi Eestis kasutab seda tarkvara rohkem kui 200 ettevõtet. Mis on Alldevice’i saladus, et üks kohalik tarkvara on nii hästi vastu võetud?
Universaalne tööriist kõigele
Alldevice on universaalne tööriist kõige jaoks: olgu selleks pidevat tähelepanu vajav tootmisseade oma regulaarsete hooldustega, hoone ventilatsioonisüsteem filtrite jms vahetamistega, tõsteseadmete või isikukaitsevahendite kontroll, survemahutite taatlemine, erialane koolitus, kutsetunnistuse uuendamine vms.
Samuti ei ole vahet, kas soovite hallata enda seadmeid või olete teenusepakkuja – Alldevice sobib kõigile. Õigupoolest ei pea hallatavad objektid olema isegi seadmed, sest CMMS tarkvara abil saab hallata kõike, mis on vähegi perioodiline.
Tarkvara kasutamiseks on vajalik vaid ligipääs internetile ja veebilehitseja olemasolu. Kasutada saab seda nii arvutist kui ka nutiseadmest nagu tahvelarvuti ja nutitelefon.
Lihtne kasutusele võtta ja iga päev kasutada
Alldevice on üles ehitatud nii, et seda on võimalik seadistada väga palju enda käe järgi. Kasutaja saab ise otsustada, milliseid funktsioone ta soovib kasutada, milliseid välju ekraanil kuvatakse ja millises järjekorras. Igasuguse ballastinformatsiooni võib lihtsa liigutusega silma eest peitu panna.
Kasutuselevõtt on samuti lihtne. Alustavale ettevõttele pakutakse ka tasuta koolitust, kusjuures administraator saab tarkvara selgeks umbes 2 tunniga, lõppkasutajale ehk näiteks mehaanikule piisab vaid 15 minutist.
Info kiiresti ja ühest kohast leitav
Alldevice’i saab koguda kokku kogu seadet või objekti puudutava info alates seerianumbrist ja mudeli nimetusest kuni varuosanimekirjade, jooniste, kasutus-, hooldus- ja paigaldusjuhenditeni. Samuti saab näiteks audiitorile esitada mõne nupuvajutusega kogu seadmega seotud hooldusajaloo. Vaja on vaid teada parameetrit, mille alusel seade teiste hulgast üles leida.
Juhatab kätte probleemsed seadmed
Peale regulaarsete tegevuste saab Alldevice’i kanda ka erakorralised tööd ehk rikked. Kui seadme rikke põhjus on sisse kantud, on hiljem võimalik detailselt analüüsida, kas seadet on veel mõtet remontida või tasub see välja vahetada. Enamasti on ettevõttes remontide kohta sama palju eriarvamusi kui tehnikuid – igaühel on oma arvamus ja probleemid erinevalt meeles. Probleemsed ja tihedamini remonti vajavad seadmed viivad meid aga taas seisakute ja tootmata jäänud toodanguni.
Miks Alldevice?
Alldevice on Eestis arendatud toode, millel on kohapeal ka tootetugi. Tarkvara on saadaval eesti, vene ja inglise keeles. Hinnastamine on lihtsalt ja selgelt kuutasupõhine, puuduvad peidetud kulud. Alldevice’i kasutavad juba väga paljud tuntud Eesti ettevõtted. Ja mis kõige tähtsam – seda tarkvara on tõesti lihtne kasutada!
Vaata lisa: www.alldevicesoft.com